Відкритий урок

Тема.  Дружній шарж. Карикатура і шарж.
Мета :
·        ознайомити учнів із поняттям «карикатура», «шарж»;
·        поглибити знання учнів про портрет як жанр образотворчого мистецтва;
·        ознайомити учнів із відмінностями між карикатурою та шаржем;
·        ознайомити учнів із принципами створення шаржу;
·         розвивати в учнів навички «портретного» зображення людини у гротескній манері;
·        розвивати творчу уяву та фантазію учнів.
·        виховувати взаємоповагу.
Обладнання:
·        для вчителя: ноутбук, проектор, підручник, графічні матеріали, презентація, поетапне виконання малюнка.
·        для учня: альбом,  підручник, графічні матеріали.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент. (слайд 2)
-А тепер тихенько поверніться,
один одному всміхніться,
На урок старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання
-         Перш ніж розпочати наш урок давайте перевіримо чи всі до нього готові.
-         Вам потрібно було принести фото свого друга, чи всі виконали це завдання?  Також для виконання завдань на уроці у вас мають бути альбом, олівець, гумка. Всі готові?
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
 Гра «Відгадай» (слайд 3 )
(Жанри образотворчого мистецтва)
1.Якщо бачиш – на картині (слайд 4)
Намальована ріка,
Чи то іній на ялинці,
Чи засніжена рівнина,
Чи вузький провулок наш,
То, звичайно, ця картина
Називається… (пейзаж).
2.Якщо бачиш на картині(слайд 5)
Чашку кави на столі,
Чи калач на скатертині,
Чи троянду в кришталі,
Чи якусь красиву вазу,
Чи смачний великий торт,
А хоч всі предмети зразу,
Знай, це буде … (натюрморт).
3.Якщо художник зобразив (слайд 6)
Лицарів, що у поході,
Або війни чи стихії,
Що колись були в природі,
Чи принцес і королів,
Воїнів з мечем незвичним,
Жанр цей зветься … (історичним).
4.Смуток, радість і любов – (слайд 7)
Художник все відображає,
І красу людей у праці
Він чудово розкриває,
Все, що діється навкіл,
Відтворить завжди готовий.
Ці роботи потрапляють
В жанр, що зветься… (побутовий).
5.Ось ти бачиш на картині: (слайд 8)
Вовк з вовчицею сидить,
Лев – цар звірів – у савані
З левенятами лежить.
Бачиш іншого ти звіра,
Котрий зовсім нам незвичний.
Як назвати жанр робіт цих?
Жанр цей - … (анімалістичний).
6.Якщо бачиш, що з картини, (слайд 9)
Ніби дивиться на нас
Принц в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз,
Льотчик, вчений, балерина,
Чи художник, чи поет,
Так і знай, що ця картина
Називається… (портрет).
ІV. Повідомлення теми та мети уроку. (слайд 10)
-         Тема нашого уроку. Дружній шарж. Карикатура і шарж.
-  Отже, сьогодні на уроці ознайомитесь із поняттями «карикатура» та «шарж»,ознайомитесь із принципами створення шаржу та створите шарж на свого друга.
V. Мотивація навчальної діяльності
Проблемна ситуація. (слайд 11)
-         Погляньте на ілюстрацію. Кого на ній зображено? Де вона  може бути використана? (Комікси)
-         Погляньте на дошку та прочитайте тему нашого уроку. Як ви думаєте чому до даної теми я запропонувала вам цю ілюстрацію?
-          Для того щоб ми могли дати точну відповідь нам потрібно працювати старанно, слухати уважно і запам’ятовувати все почуте. То ж чи готові ви до такої співпраці?
VI. Вивчення нового матеріалу
Розповідь з елементами бесіди
-                Погляньте на ілюстрацію, вона називається карикатура. Свою назву вони отримали від італійського слова “карикаре”, що означає “перевантажувати”, “перебільшувати”, “перекручувати”.
Карикатура – комічне або сатиричне зображення людини, групи людей у певній ситуації, яке створюється засобами перебільшення. (слайд 12)
-         Одним із майстрів, який створював такі зображення є данський художник карикатурист Хелруф Діструб. (слайд 13)
Погляньте на його роботи. Всі малюнки дуже смішні, більшість із них виконана у жанрі коміксу. (слайд 14,15)
-         Які емоції у вас викликають ці малюнки?
-         Як ви думаєте, який підтекст сховано у цих малюнках?
-         Ще одне поняття з яким ми маємо сьогодні ознайомитись , це – «шарж»
Шарж –різновид карикатури; комічне але дружнє зображення людини, у якому підкреслюються найхарактерніші риси обличчя портретованого. (слайд 16)
-         Видатний американський актор німого кіно Чарлі Чаплін створив неповторний комічний образ простака- невдахи, який привертав увагу багатьох митців. (слайд 17)
-         Роздивіться шаржі на комічний образ, створений Чарлі Чапліном. (слайд 18,19,20)
-         Погляньте на ілюстрації художника Юрія Карповича «Шаржі на друзів» та скажіть, чи схожі вони на своїх героїв? (слайд 21-25)
-         Але вам потрібно запам’ятати,якщо карикатура висміює і засуджує різні вади,  але це не обов’язково стосується зовнішності людини, це можуть бути певні суспільні ситуації чи ситуації між друзями, то шарж лише показує смішні боки людини без глузування над нею.
-         А зараз я пропоную переглянути декілька шаржів на зірок нашої естради. (слайд 26-28)
-         Чи одрази ви змогли впізнати героїв?
-         На перший погляд, може створитися враження, що намалювати карикатуру чи шарж нескладно. Насправді така робота потребує уважності, спостережливості художника, уміння бачити ним головне, помічати і передавати найхарактерніші риси людей, а також вправності і майстерності виконання.
Фізкультхвилинка (слайд 29-34)
-         Перш ніж почати роботу нам потрібно гарненько відпочити, а в цьому нам допоможе  фізкультхвилинка.
VII. Практична робота
Пояснення вчителя з демонстрацією поетапного виконання.
-         Сьогодні на уроці ви маєте намалювати шарж на свого друга використавши фото, яке ви принесли.
-         Але спочатку я ознайомлю вас з етапами та особливостями створення шаржу.
-         Найважливішим етапом у створенні шаржу є вибір форми голови. (слайд 35)
Існує 4 основні форми:
. форма вісімки;
.трикутна;
.грушеподібна;
.еліпс.
-         Найпоширенішою є голова у формі вісімки.
-         Ділимо голову на три частини: лінія очей, носа і губ.
-         Для того, що створити комічний ефект, нам потрібно визначити найбільш яскраво виражені риси обличчя людини: у когось це красиві очі, у когось, великий ніс чи вуха. На них ми і акцентуємо увагу. Але запам’ятайте,що ви не повинні перебільшувати якісь недоліки,вашого друга, а тільки зробити їх виразнішими
-         Промальовуємо основні елементи обличчя
-              Немалу роль у створенні виразу обличчя відіграють брови. Вони теж бувають різної форми, прямі, дугою, чи будиночком.
-          Деталізуємо зображення контуром і тоном.
-         Для того, щоб вам було зрозуміліше я пропоную переглянути відео створення шаржу. (слайд 36)
Самостійна робота учнів
-         Починаємо малювати шарж на свого друга, дотримуючись усіх правил та особливостей, про які ви почули.
Для того, щоб робота була приємнішою я пропоную працювати під музику. (слайд 37)
VIII. Закріплення вивченого матеріалу
Незакінчене  речення (слайд 38)
Першим етапом створення шаржу є ….( вибір форми голови.)
Ділимо голову на три частини:….( лінія очей, носа і губ.)
Для того, що створити комічний ефект, нам потрібно визначити…..( найбільш яскраво виражені риси обличчя людини)
Промальовуємо….( основні елементи обличчя)
Деталізуємо зображення …..(контуром і тоном.)
-         Погляньте на фото та шаржі з них та скажіть, на що зроблено акцент? (слайд 39)
IX.Підсумок уроку
-         А зараз розглянемо роботи, які ви виконали.
-         Кого ви зобразили?
-         Як звати вашого товариша?
-         Які риси ви хотіли підкреслити?
Виставка робіт учнів
X. Домашнє завдання


- Вдома використавши всі знання та навички отримані на уроці намалюєте шарж на своїх рідних. (слайд 40)

Немає коментарів:

Дописати коментар

 В рамках Всеукраїнського Тижня дитячої та юнацької книги в б і бл і отец і Обт і всько ї ЗОШ І – ІІІ ступенів для учнів 1 класу було п...